Recenze: Wanted

Vydáno: 5.8.2008 | Rubrika: | Autor: Gizmo

Přečtěte si recezni na nový akční snímek Timura Bekmambetova, režiséra ruských akčních fantasy Noční hlídka a Denní Hlídka. Hned na začátku říkám, že Wanted má šťávu! Takovou jízdu, jako je tento film jste jistě dlouho neviděli. Předem říkám, že stojí za to ho vidět.

Wesley (James McAvoy, mohli jste ho vidět třeba v dramatech Pokání nebo
šéfová, doma ho zase podvádí přítelkyně s jeho kolegou. Wesley je vlastně takový ?loser?. Jednoho dne se ale ocitne uprostřed přestřelky mezi krásnou Fox v podání Angeliny Jolie a dalším útočníkem. Ukáže se ale, že Fox je na Wesleyho straně a zachrání ho. Následuje efektní automobilová honička ulicemi. Auta tu létají, lidi třílejí, kulky létají za roh, prostě na tuhle scénu nezapomenete.

Záhy se Wesley dozvídá, že není jen tak obyčejný člověk. Má totiž něco jako zrychlený puls, a tak má ty nejlepší předpoklady stát se profesionálním zabijákem v organizaci nájemných vrahů vedenou Sloanem v podání charismatického Morgana Freemana. Pro stejnou organizaci totiž pracoval i jeho otec?

Wesley poznává, jak to v organizaci chodí, naučí se být zabijákem se vším všudy. Oběti vražd určuje starobylý tkalcovský stav ve staré textilní továrně, kde organizace sídlí. Oběti tedy přibývají, až se dostane na vraha jeho otce, mimochodemm stejného člověka, před kterým Fox Wesleyho ochránila na začátku filmu. Všehno se ale tak nějak zvrtne, ale jak, to už vám nepovím, přišli byste totiž o rozuzlení příběhu ;-)

Wanted je akčním snímkem se vším všudy, efektní přestřelky, dynamické honičky, prostě všehno co k tomu patří. Tento film také doporučuji všem milovníkům českého rychlovláčku Pendolino, hraje totiž ve vrcholné scéně filmu :-) Herecké výkony, akční scény, triky, hudba, vše je na skvělé úrovni. VizulBohužel i zde se místy vyskytnou nudné dialogy, to filmu bohužel ubírá jeden bod, stejně ale je Wanted jeden z nejlepších filmů tohoto roku.

Hodnocení: 9 z 10

Wanted

USA 2008 | Akční
Režie: Timur Bekmambetov | Scénář: Michael Brandt, Derek Haas | Hrají: James McAvoy, Angelina Jolie, Morgan Freeman, Common, David O'Hara, Chris Pratt a další | Distribuce: Bontonfilm | 110 min. | od 15 let | Fotografie: Universal Pictures