Veolia Transport aneb jak se to dělat nemá...

Vydáno: 15.9.2010 | Rubrika: | Autor: Gizmo

O firmách, jejichž služby nejsou zrovna prvotřídní, by se v České republice dalo napsat mnoho. Po zkušenostech s provozováním autobusové dopravy firmou Veolia Transport Praha s.r.o. mi to ale nedalo a rozhodl jsem se o některé tyto zkušenosti podělit.


Bydlím kousek od Prahy v obci, kam v rámci Pražské integrované dopravy zajíždějí dvě autobusové linky. Jezdím často oběma, každou přitom provozuje jiný dopravce. Zatímco s linkou provozovanou jiným dopravcem jsem žádné větší problémy neměl, s tou druhou provozovanou právě Veolií Praha už se to říct bohužel nedá.

K napsání tohoto článku mě donutil především poslední problém. Jednou večer jsem jel z práce a čekal na svůj autobus na zástavce ve vedlejší obci. Autobusu jsem se nedočkal, tak mi nezbývalo nic jiného, než jít pěšky, protože žádný další autobus ten den už nejel. Překvapení pro mě ale bylo, když jsem po cestě autobus potkal jedoucí proti. Do mé obce vždy autobus přijede, otáčí se a následně pokračuje na linku v opačném směru. Z toho mě vyplynulo, že se nejspíše řidiči “nechtělo“zajíždět k zastávce, kde jsem čekal (ano, je to totiž svým způsobem zajížďka, protože vlaková zastávka je stranou hlavní cesty, ale autobus tam zajíždět podle jízdního řádu má). Nechtěl jsem to nechat “jen tak”, a tak jsem poslal stížnost na organizaci ROPID, která autobusové linky Pražské integrované dopravy objednává. Po měsíci čekání mi přišlo vyjádření, že podle dopravce i výkazů z jízdenek tam autobus byl a kvůli tomu, že vozidlo nebylo vybaveno systémem GPS to jinak zjistit nelze (jen pro informaci, majoritní pražský dopravce DP hl. m. Prahy má GPS vybaveny všechny autobusy).


Možná si řeknete, že tu řeším maličkost, ale toto není moje první podobná zkušenost. Už jednou jsem takto marně čekal na tuto linku. Organizací ROPIDmi a také jedním řidičem Veolie mi bylo sděleno, že autobus měl poruchu. Dopravce žádný náhradní nezajistil, a tak jsem musel také pěšky. Další problémy zas byly s vydáváním jízdenek, protože neproškolení řidiči mi soustavně tvrdili, že studentská jízdenka, která je normálně obsažená v Tarifu PID neexistuje. I když jsem po řidičích tuto jízdenku slušně vyžadoval, jednali se mnou velmi arogantně (znovu musím říci, že s jiným dopravcem tento problém nikdy nebyl). Nutno ale podotknout, že mi pak byla přeposlána omluva od Veolie.

Nicméně o firmě Veolia Transport Praha s.r.o. kolují i další poměrně negativní zkušenosti na různých specializovaných internetových diskuzních fórech. Můžete se i podívat sem, jak dopadla kontrola technického stavu jejich autobusů, kterou nedávno prováděla Policie ČR. Na tomto příkladu je vidět, jaké “kvalitní” služby si občané platí ze svých daní, protože tyto linky jsou kromě výnosů z jízdného financovány hlavně z rozpočtů obcí a krajů.

Vím, že s tím asi nic neudělám, tak jsem alespoň napsal tento článek, ať je více vidět, jaký je přístup této firmy k zákazníkům.

Upozornění:
Tento článek je pouze osobní zkušeností. Pokud je vše jinak, než si myslím, jsem otevřen i názoru dalších stran. Jestli někdo ví něco, co já ne, nechť napíše přímo mě osobně (viz odkaz Kontakt v záhlaví stránky) nebo do komentářů k tomuto článku.

Autoři fotografií: www.ct24.cz, cs.wikipedia.org


Share on MySpace pošli na vybrali.sme.sk

Přidat komentář

Máte co říct k tomuto článku? Napište to sem!
Text můžete formátovat pomocí značek Textile
1. Stisknutím tlačítka Náhled se zobrazí náhled vašeho příspěvku pro kontrolu.
2. Komentář odešlete stiskem tlačítka Odeslat.